Crede si nu cerceta...

duminică, 12 ianuarie 2014

... asa de mult.

Intr-o vreme desfaceam firul in 15 pentru fiecare lucrusor, fie ca voiam sa-mi cumpar un sampon, o cutie de pastile sau sa ma duc la un doctor. Si tot citind si pro si contra ajungeam de cele mai multe ori sa renunt sa mai fac pasul. Si-mi trec prin minte citeva exemple bune.

Calciu. Eu nu pot sa maninc lactate - nici lapte, nici brinza, nici smintina. Rar ma mai pacalesc cu un iaurt cu fructe dar nu pot sa stiu cit la suta e calciu si cit nu. Nici cu ouale nu ma impac. Fierte nu maninc nici la Pasti si de doua-trei ori pe an imi aduc aminte sa mai fac cite unul prajit. Prin urmare valorea calcului e tare scazuta la mine. M-am gindit la suplimente si am cercetat piata si internetul, sperind sa gasesc formula ideala de calciu. Si de bine ce am cercetat nu mi-am cumparat nici o cutie. :)

Si calciul a scazut si mai mult pina ce mi-au pus diagnosticul "tetanie hipocalcemica de gradul 3". :) Am vazut ca nu-i de gluma si m-am dus la farmacie si am luat prima cutie de calciu cu D3 gasita. Si mi-am impus sa nu mai caut informatii pe net despre ce am cumparat ca iar ajung sa nu o mai iau nici pe asta.

Un antiperspirant mai natural. Putin speriata de ce am mai auzit, plus citit, m-a batut gindul sa incep sa folosesc produse bio. Dar pretul si parerile impartite m-au pus iar in incurcatura. Acum citeva zile insa am vazut intr-un magazin de cosmetice o piatra de alaun, pe care am si cumparat-o. Daca o fi buna sau nu, o sa vad eu mai incolo.

Un bagaj de mina. Cum sa dai aproape 2 milioane pe un bagajel in care nu prea ai ce pune? Nu i-am vazut niciodata rostul. Asta pina anul trecut cind am suferit dupa el. Escalele lungi cu laptopul carat in geanta de umar m-au terminat. Ca sa nu-mi mai aduc aminte ca am si alergat cu el intr-un aeroport sa prind urmatorul avion. Daca era pe roti, era alta treaba; nu-mi mai iesea sufletul. Asadar, pentru cei mereu pe drumuri, e necesar. Si uite cum mi l-am tras eu pe asta movuliu.
Ma gindesc ca studiul in amanunt nu e totul si ca cel mai bine e sa actionam si sa avem incredere.

17 comentarii:

  1. :) bună dimineaţa!
    bine că ai mai scăpat cumva de asta; trebuie să fim atenţi, dar nu exageraţi. Piatra de care vorbeşti e foarte eficientă, o folosesc şi eu şi soţul meu de mai bine de un an şi suntem fff mulţumiţi. Trebuie doar ai răbdare, la început nu pare să aibă efect, mai ales dacă foloseai un antiperspirant care astupă porii... Când an făcut schimbarea, eu o aveam în geantă şi de câte ori mă simţeam inconfortabil, mergeam la baie, mă spălam şi o foloseam (neutralizează bacteriile). Încă ceva: nu o uda, ci umezeşte-te tu puţin înainte de a o folosi.
    te pup, duminică plăcută!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daaa! Sint tare vigilenta! Din doua in doua ore fug la baie si mai stau si cum un antiperspirant "clasic" in geanta in caz de "doamne-fereste". Bine ca mi-ai spus; nu o mai ud de acum! Sa vad, poate-l conving si pe M. sa o foloseasca!

      Ștergere
  2. Si eu am incercat antiperspirnt natural...dar nu tine:) plus ca e destul tare si nu am senzatia care trebuie. Cat despre bagajul de mana...este foarte util. Calciu stiu ca nici eu nu asimilez si suplimentele se depun ciocuri pe oase de asta mai iau cam o data pe an Calciu Sandoz - cred ca mi l-a recomandat doctorita ca nu s-ar depune...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E prima data cind cumpar si recunosc ca il am tot timpul la mine si pe cel care il foloseam inainte. Nici mie nu-mi place ca e "tare" si nici nu miroase a nimic. Deocamdata continui sa-l folosesc! Cred ca o sa ma tina toata viata; nu pare sa se termine. :)))))

      Ștergere
  3. Am auzit de piatra dar nu am folosit...acum...sa cred sau sa cercetez?ca fiecare are o parere...cel mai bine este sa aflu nu?!? Te pup si o zi minunata iti doresc.Sa ne ti la curent cu piatra :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E o incercare ghemushor! O sa vad cum ma impac cu ea; la inceput e destul de ciudat pentru ca e chiar o piatra, nu e nimic cremos, parfumat sau fin asa cum am fost eu obisnuita. :)))

      Ștergere
  4. Pentru mine e inca o maaare dilema daca piatra de alaun e buna sau nu. Inca nu m-am lamurit, cu toate ca am citit ... e naturala, dar tot contine aluminiu, fie el si in stare naturala, am dubii deci. Asa ca deocamdanta folosesc deodorante care nu au aluminiu si parabeni.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ai dreptate, contine aluminiu. Cred ca o sa ma indrept in aceeasi directie: antiperspirante naturale. Am vazut ca sint la indemina si se pot cumpara din comert (plafar, farmacii), fara a fi nevoie sa dai comanda pe net sau sa fii reprezentant. :)

      Ștergere
  5. Bună Amedeya!
    Apropo de calciu,îl găsești și în migdale crude!
    O duminică frumoasă îți doresc!
    Cu tot dragul te îmbrățișez!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Migdale? Nu stiam! Ar fi o sursa buna si naturala. Unde mai pui ca le gasesti peste tot.

      Ștergere
    2. Gasesti calciu si in susan crud, macinat, cumparat de la plafar. Anda.

      Ștergere
    3. Un antiperspirant bun, fara aluminiu, se gaseste la Forever Living (vezi distribuitorii de astfel de produse). Este mai scump decat unul obisnuit din comert, dar este utilizabil pe o perioada mult mai mare si foarte eficient, are un parfum discret, placut.

      Ștergere
    4. Multumesc mult draga Anda! O sa-mi cumpar susan crud negresit! Ma bucur ca exista surse alternative si pentru cei care nu se impaca cu lactatele.

      Si multumesc si pentru antiperspirant. Recunosc ca am cumparat niciodata nimic de la firma, dar... in cartier avem o reprezentanta Forever. Sigur o sa-i calc pragul in zilele urmatoare.

      Ștergere
  6. De piatra aia chiar ca nu stiu nimic ... eu nu prea folosesc antiperspirante, apa si sapunul imi sunt deajuns. Dar adevarul e, ca nu transpir prea mult.
    Calciu ... mmmm, in afara de lactate, se gaseste in spanac, rucola, frunze de papadie, bame, broccoli, fasolea soya, fasolea alba, sardele, somon, migdale, cerealele imbogatite cu calciu si semintele de susan. Si daca gasesti sucuri de fructe imbogatite cu calciu e o alternativa buna pentru micul dejun.
    Valijoara mov e tare frumoasa :) Imi plac bagajele cu rotite :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. O da! In afara de rucola si frunze de papadie :)))) mi-ar placea toate! Cu astea doua nu ma impac deloc. Le consider mincare pentru iepurasi! Sardelele au calciu? Chiar ca nu stiam! Vreau sa includ aceste alimente in regimul meu alimentar caci pe lista de pina acum era doar fasolea alba. Altceva nu am mincat constant: somon, cind si cind, o migdala foarte rar, iar spanac si sardele - niciodata!

      Ștergere
    2. ca si Dani, sustin alimentele cu calciu, adaug prazul, supa de oase, chiftelele de peste cu tot cu oase. Daca tolerezi lactatele, cele mai consistente sunt branzele uscate, asa ca poti rade ceva branza pe multe preparate.
      Si eu am redus anti-perspirantele (sunt alergica, asa ca am cautat ani de zile unul sa nu fac alergie, si am gasit: apa).
      Despre bagajul de mana in avion: eu folosesc rucsac zdravan. Nu e estetic, dar e practic.

      Ștergere
    3. Supa de oase cred ca am mincat doar cind eram foarte mica. Acum nu mi-as face nici in ruptul capului. :))) Dar copiilor mei le voi da cu siguranta!

      Apa e intr-adevar sfinta! Mai greu cind stai cite 10 ore la serviciu si aerul conditionat nu functioneaza in parametri normali. Atunci chiar am nevoie de antiperspirant. Acasa nu-l folosesc prea des!

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...