Am sfintit casa!

luni, 28 aprilie 2014

Sf. Ap. Marcu
A venit si in sfirsit un moment pe care il asteptam demult: sfintirea casei.

Simbata, in casa noastra a fost sarbatoare, oameni dragi si Dumnezeu. Ne-am pregatit din timp si am zis sa nu mai aminam. Initial ne gindisem sa facem de Florii, dar nu s-a putut. Era prima zi cu denii, cam toti cei pe care voiam sa-i chemam erau ba pe la sarbatoriti, ba la biserica.

Dar simbata nu ne-a mai refuzat nimeni, desi ne-au avertizat ca... daca e frumos afara nu o sa stea mult pentru ca au de dat pomii cu var, de tuns iarba, de pus in pamint...

Am pregatit mincarea simbata dimineata: aperitive, friptura, rulade, inghetata... sa fie totul proaspat si cald. Am pus masa in sufragerie, cu fata de masa alba si am imprumutat niste scaune de la biserica pentru toti invitatii. O sa vi se para amuzant, dar noi avem doar doua scaune.

Pe la ora 1 au sosit toti: citiva prieteni apropiati, parintele si sotia. De toti am fost 9 persoane. Parintii nu ne-au putut fi alaturi: tatal lui M. se simte rau de citeva saptamini, iar ai mei lucrau. Masa era deja pregatita de M. cu tot ce trebuia la sfintire: un castron de sticla cu apa, candela aprinsa, pomelnic, tamiine, carbune, prosop. Slujba a fost frumoasa si patrunzatoare, iar predica scurta pe care ne-a tinut-o parintele ne-a amuzat si ne-a facut sa luam, in acelasi timp, aminte la un aspect pe care il mai neglijam pina acum.

Spun ca ne-a amuzat pentru ca parintele a pomenit si faptul ca am imprumutat de la el picamerul si bormasinile si a venit sa "cerceteze" daca am facut sau nu treaba buna. "Canonul" sau sfatul pe care nu l-a dat parinetele a fost sa tinem tot timpul candela aprinsa, chiar si atunci cind plecam de acasa. O sa ne pezeasca casa, iar Dumnezeu o sa ne rasplateasca mica jertfa.

Poze nu avem. Desi am pus aparatul la incarcat, M. nu a vrut sa altereze simplitatea momentului. M-am gindit in schimb sa ilustrez postarea cu icoana Sf. Marcu. A fost sarbatorit atit vineri, 25 aprilie, cit si ieri, 27 aprilie, iar noi am sfintit casa intre cele doua sarbatori. Coincidenta face ca icoana lui sa fie in casa noastra de mai bine de 3 ani. Cred ca Sfintul a ales singur ziua in care trebuia sa facem noi sfintirea. Intr-o zi o sa va spun si povestea icoanei respective.

***update: de fapt am fost 10, nu 9. O prietena e insarcinata! Asa ca micuta Maria a participat si ea!


8 comentarii:

  1. Ce frumos Amedeya. Eu nu am sfintit apartamentul, am vrut, dar parintele pe care l-am invitat a zis ca vine doar cu acordul celui de la parohia de unde stam acum, dar nu-l cunosteam asa ca...am tot amanat pana nu m-am mai gandit deloc la asta. Imi place ca ati facut momentul sa fie frumos:* si intim si plin de veselie

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La noi a fost invers... Nu stiam pe cine sa alegem din cei pe care s-au oferit sa ne sfinteasca casa. Pina la urma ne-a ales el pe noi: cel de la care am imprumutat bormasinile sa ne facem treaba! :)

      Ștergere
  2. Sa va fie de bine! Imi amintesc acum cativa ani cand am sfintit noi casa, timp de vreo cateva saptamani am simtit ca plutesc intr-o baie de lumina cand intram in casa. Sfantul Marcu sa va ocroteasca! La noi Sfantul Nicolae e ocrotitorul casei. Faza cu candela e adevarata, si eu o tin aprinsa non stop si simt ca Maica Domnului o pazeste. Cand pleci de acasa, sa inchizi usa incaperii unde se afla candela si sa nu fie curent de pe la vreun geam prin preajma. Te imbratestez cu drag.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am vazut zilele acestea ca lumina de la candela simte cel mai bine curentul din casa. Nu am fost niciodata atenta la acest aspect. Acum mai inchid usile si geamurile si nu le mai las niciodata pe toate deschise. Sper sa dea Domnul sa facem cite o agheasma in fiecare an!

      Ștergere
  3. Doamne ajuta!Si noi am sfintit casa la scurt timp dupa ce ne-am mutat,asa e crestineste normal.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Noi vrem sa pastram "traditia" si anul acesta, cind ne gindim sa facem o agheasma tot in saptamina luminata!

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...